Snažíme sa robiť svet lepším


Spoločnosť DHL, ktorá je súčasťou skupiny Deutsche Post DHL, sa zaviazala meniť životy ľudí na celom svete k lepšiemu a mať pozitívny vplyv na našu planétu. Darí sa jej to vďaka trom iniciatívam v oblasti spoločensky zodpovedného podnikania a to GoGreen, GoHelp a GoTeach.

Snažíme sa robiť svet lepším

GoGreen – Ochrana životného prostredia

Globálne otepľovanie a zmena klímy sa stávajú jednou z najväčších výziev, ktorým čelí celá naša generácia. Z tohto dôvodu predstavila spoločnosť Deutsche Post DHL v marci 2017 odvážny cieľ a to znížiť všetky emisie súvisiace s logistikou do roku 2050 na nulu.

A keďže je rok 2050 veľmi ďaleko, spoločnosť si  zadefinovala najprv naplniť štyri strategické ciele do roku 2025, ktoré jej pomôžu zhodnotiť progres v oblasti naplnenia hlavného cieľa – nulovej emisie.

Ako globálny cieľ si určila udržať globálne otepľovanie pod 2 stupne Celzia a zvýšiť efektívnosť v oblasti znižovania emisií CO2 o 50% do roku 2025 v porovnaní s rokom 2007.

Za lokálny cieľ si stanovila znížiť miestne emisie zabezpečením 70% prepravy (vyzdvihnutie a doručenie balíkov) využívajúcej ekologické riešenia a to prednostným využívaním prepravných prostriedkov ako sú bicykle a elektromobily.

Ekonomickým cieľom spoločnosti je zariadiť, aby sa pri viac ako 50% jej obchodov realizovali tzv. „Green Solutions“, ktoré zabezpečia, že dodávateľské reťazce jej zákazníkov budú ekologickejšie.

Za sociálny cieľ si zadefinovala vyškoliť a certifikovať 80% zamestnancov za GoGreen špecialistov a zapojiť ich do ochrany životného prostredia tým, že budú každoročne vysádzať milión stromov.

GoHelp – Poskytovanie pomoci

Svoj záväzok voči spoločenskej zodpovednosti dáva skupina Deutsche Post  DHL  najavo každoročne tým, že desiatky tisíc jej zamestnancov sa zúčastní aktivít  spojených s Medzinárodným dňom dobrovoľníctva (MDD). V roku 2016 sa do týchto aktivít zapojilo cez 106 000 zamestnancov, ktorí venovali zhruba 365 000 hodín svojho času pomoci ostatným, prispeli komunitám a k tomu, aby sa zo sveta stalo lepšie miesto. Spoločnosť si vždy vyberie konkrétne akčné obdobie v priebehu roka, v ktorom kladie obzvlášť silný dôraz na dobrovoľnícke aktivity. Tento rok si stanovila obdobie od 18. septembra do 1. októbra.

Aj zamestnanci DHL Slovensko svojou angažovanosťou aktívne podporili firemnú kultúru spoločnosti. Počas dvoch týždňov vyzbierali oblečenie, obuv, hračky a knihy, ktoré boli odovzdané prostredníctvom organizácie Úsmev ako dar rodinám v hmotnej núdzi a takým, ktoré nemajú príjem prevyšujúci životné minimum.

„Počas roka sa zamestnanci DHL Slovensko môžu zapojiť do viacerých dobrovoľníckych aktivít, nielen v súvislosti s Medzinárodným dňom dobrovoľníctva . V rámci komunitných projektov pomáhame deťom v detských domovoch, sociálne slabým rodinám a postihnutým deťom.“ vysvetľuje Beáta Barlíková, marketingový špecialista spoločnosti DHL Parcel Slovensko. „Jedným z projektov, ktoré organizujeme už niekoľko rokov, patrí aj darovanie krvi. Realizujeme ho dvakrát do roka, pričom jesennú kvapku krvi sme naplánovali na koniec novembra:“

GoTeach – Podpora vzdelávania detí

Posledným záväzkom skupiny Deutsche Post DHL v oblasti spoločenskej zodpovednosti je iniciatíva GoTeach, ktorá sa zameriava na podporu vzdelávacích možností detí ako aj podporu ich zamestnanosti v dospelom veku.

V rámci Slovenska si stanovila spoločnosť DHL za cieľ bezplatne vyškoliť v priebehu roka minimálne 700 detí základných škôl prostredníctvom programu Truck and Child Safety (TACS), ktorý je určený deťom vo veku 7-11 rokov a je zameraný na názornú prezentáciu rizík, ktoré im hrozia v blízkosti veľkých vozidiel. Vedenie spoločnosti DHL Slovensko si uvedomuje potrebu edukovania detí aj v oblasti ochrany životného prostredia a  správnej separácie odpadu. Preto už niekoľko rokov uskutočňuje hravou formou prednášky na danú problematiku deťom v letných táboroch.

Publikované dňa 7.11.2017