“Keď móda stretla logistiku”: módna prehliadka v DHL


Spojenie logistiky a módneho priemyslu je trochu nezvyčajné. Ale keď sa spoja dve silné značky ako DHL a Vetements, vznikne módna kolekcia inšpirovaná logistikou a uniformami pracovníkov DHL.

“Keď móda stretla  logistiku”: módna prehliadka v DHL

Spoločnosť DHL spolu s módnou značkou VETEMENTS predstavila 2. februára kolekciu oblečenia na jar/leto 2018. Módna prehliadka sa konala v nezvyčajnom prostredí, priamo na letisku v centrálnom prekladisku spoločnosti DHL v Lipsku. Kolekcia s názvom "VETEMENTS x DHL Capsule Collection" sa pohrala s niektorými prvkami štandardnej uniformy DHL, ktorú nosí viac ako 200 000 zamestnancov po celom svete. Neformálnosť kolekcie potvrdzovali košele, sukne, čiapky a ponožky v charakteristických farbách DHL - žltej a červenej. Dizajnéri sa taktiež vyhrali s použitím samotného loga spoločnosti.

Módna dizajnérska značka VETEMENTS je známa svojimi netradičnými módnymi vyhláseniami a spojeniami s rôznymi poprednými značkami a ich symbolmi. V roku 2015 VETEMENTS vyvolala rozruch, keď na prehliadkovom móle po prvýkrát uviedla žlté tričko s logom DHL. "Táto kolekcia znova poukazuje na fakt, že farebná kombinácia červená a žltá je stále in," zhodnotil Andrej Hozlár, výkonný riaditeľ DHL Parcel Slovensko.

Centrálne prekladisko DHL v Lipsku bolo naozaj neobvyklým prostredím pre konajúcu sa prehliadku. Vysoko technologické prostredie pozostávajúce z dopravných prepravníkoch a kontajnerov, kde sa každý deň spracováva približne 1900 ton nákladu, reflektovalo na celkový charakter  kolekcie. "Kolekcia sa vrátila naspäť na miesto, kde vznikla. Tým je priemysel – logistika, ktoré boli pre ňu inšpiráciou," povedal Andrej Hozlár.

DHL: logistický partner módneho priemyslu

Módna prehliadka v Lipsku ponúka inšpiratívny pohľad na módnu expertízu poprednej svetovej logistickej spoločnosti. Spoločnosť DHL poskytuje produkty a služby, ktoré umožňujú módnym spoločnostiam a maloobchodom  celosvetovo rásť, a úzko spolupracuje s celým radom priemyselných združení vrátane Council of Fashion Designers of America (CFDA), British Fashion Council (BFC) a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI). DHL je tiež partnerom niekoľkých pozoruhodných módnych týždňov ako sú London Fashion Week, Amazon Fashion Week Tokyo a Mercedes-Benz Fashion Weeks v Sydney a Moskve.

V októbri 2017 vydala spoločnosť DHL spolu s CFDA štúdiu o budúcnosti módy v logistike s názvom “The Human-Centered Supply Chain”. Štúdia sa zaoberá hlavnými problémami a oblasťami so zameraním na dodávateľské reťazce v módnom priemysle - a načrtáva ich riešenia. Zistenia zo štúdie sa použili na vytvorenie tzv. “Designer’s Playbook”, sprievodcu určeného na poskytnutie konkrétnych odporúčaní potenciálnym dizajnérom pre úspešné založenie ich vlastných spoločností. Spoločnosť DHL takisto podporuje nádejných dizajnérov. Ponúka im workshopový program, ktorý zahŕňa okrem dopravných služieb aj mentoring pre mladé talenty.

"Ako logistický partner medzinárodného módneho priemyslu sme tiež dôležitou hybnou silou globálneho obchodu," povedal Andrej Hozlár. Logistické riešenia prispôsobené pre tento konkrétny sektor robia spoločnosť DHL atraktívnou pre veľké módne firmy, ako aj pre ambicióznych mladých dizajnérov. "Vďaka digitalizácii a elektronickému obchodu je pre nových podnikateľov jednoduchšie ako kedykoľvek predtým, aby priniesli vlastné výtvory na trh," dodáva. "Naša medzinárodná módna logistika pomáha módnym tvorcom už od samotného vzniku ich spoločností až po ich rast na trhu - počnúc s výrobou ich kolekcií, cez prepravu na módne prehliadky až po internetový obchod a dodadanie tovaru do butikov, alebo priamo k nakupujúcim zákazníkom.”

Publikované dňa 1.3.2018